wo 6 apr 2016 | 20:00-22:00 | Grote Zaal |

The True Cost

Deze documentaire vertelt het verhaal van onze kleding, van de mensen die ze maken en de impact die het maken van kleding heeft op de wereld. Dr. Mariangela Lavanga zal een introductie verzorgen en na het bekijken van de film, gaan we met elkaar in debat. Is het noodzakelijk om de prijs van kleding te veranderen of een eerlijke verdeling van de inkomsten te regelen? Kunnen we wel kleding blijven maken op deze manier?
Reserveer nu voor The True Cost

The True Cost gaat over de kleding die we dragen, over de mensen die de kleding maken en over de impact die deze industrie heeft op onze wereld. The True Cost is een baanbrekende documentaire; het is de eerste lange film die de achterkant van mode van verschillende kanten belicht en die het rookgordijn rondom modeproductie oplost. De prijs van kleding is de laatste decennia steeds lager geworden, terwijl mens en milieu een steeds hogere prijs moeten betalen. De hoofdvraag in de film: wie en wat betaalt de kosten voor onze kleding?

De film is gedraaid in landen over de hele wereld, van de runways in Parijs tot aan de donkerste stegen van Dhaka. Inclusief interviews met belangrijke voorvechters uit de duurzame mode en duurzame luxe industrie, waaronder Stella McCartney, Livia Firth van The Green Carpet Challenge, Guardian-journalist en schrijfster Lucy Siegle en Safia Minney, oprichter en eigenaar van People Tree. The True Cost is een objectieve eye-opener en neemt je mee op een reis in de wereld van de kledingindustrie.

Nadere informatie

Mariangela Lavanga is assistent Professor in Cultural Economics bij de Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC). Ze geeft les bij de International Bachelor in Cultural Studies (IBACS), de Pre-Master Cultural Economics and Entrepreneurship, en de Master in Cultural Economics and Entrepreneurship. Haar expertise ligt in de lies in the analysis of the interrelations between cultural/creative industries and cities. She focuses on fashion and design-oriented firms, their business and growth models, and internationalization strategies; fashion and design fairs/events as intermediaries and temporary clusters.

Subscribe to our newsletter for special deals, events and job offers.